Workshop: Programmatisk i praksis – slik jobber du!

ons 27 november kl. 12:30

Det spås at programmatiske mediekjøp kommer bli den dominerende måten å kjøpe annonsering på tvers av digitale flater i fremtiden. Og i følge våre foredragsholdere trenger programmatisk annonsering verken å være vanskelig, skummelt eller krevende.

I denne workshopen lager hver enkelt deltager en egen programmatisk kampanjestrategi og testkampanjer, hvor vi jobber med å optimalisere og se hvilke kampanjer som funker best. Målet for dagen er å gå derfra med en god forståelse av programmatisk mediekjøp, slik at du selv kan jobbe med dette inhouse eller kommunisere bedre med ditt mediebyrå rundt dette.

Workshopen vil ta for seg:

  • Hvordan programmatisk annonsering fungerer
  • Systemer og plattformer, hvordan de jobber sammen fra annonsør til media
  • Gjennomgang av DSP, DMP. Hva er det?
  • Hvilke spørsmål skal vi stille mediebyråene som håndterer dine programmatiske kjøp?
  • Ulike kjøpsplattformer (DSP) i Norsk marked
  • Tilgjengelige nettsider, annonseplasseringer og formater
  • Forskjellige metoder for å kjøpe programmatisk: Deal, Åpen børs, Guaranteed, etc.
  • Hvordan sette kampanjestrategier avhengig av om du vil jobbe med merkevarebygging, drive trafikk eller salg
  • Oppsett av kampanjer i DSP (kjøpsplattform)
  • Hvordan man jobber med målgruppestyring, atferdsdata og targeting innen programmatisk
  • Direktekjøp vs. programmatisk kjøp

Etter gjennomført workshop vil du være i stand til å:

  • Forstå det grunnleggende om programmatisk annonsering
  • Kunne kommunisere bedre med ditt medie- og reklamebyrå om programmatisk kjøp
  • Forstå funksjonen til hvert enkelt ledd i programmatisk økosystem
  • Bygge programmatiske strategier
  • Sette opp kampanje i kjøpsplattform (DSP)
  • Vite hvordan du når målgruppen din gjennom programmatiske kampanjer
  • Forstå fordeler og ulemper med programmatiske kjøp og dermed ta gode beslutninger når du skal bruke programmatisk din mediemiks
  • Hvordan du evaluerer og optimaliserer kampanjene dine
  • Få oversikt over hva som skal til for å komme i gang med programmatisk kjøp/salg

Sammen med Delta Projects ønsker vi deg velkommen til en lærerik ettermiddag!

Påmelding til kurset er bindene.

Om foredragsholderene: 

Peter Karlsson – Country Manager i Delta Projects
Peter jobber til daglig med Adtech plattformer, Programmatic buying og digital annonsering på tvers av alle digitale display og web tv kanaler. Han har jobbet innenfor digital markedsføring i 20 år og har god erfaring fra både kjøp- og salgssiden i den digitale mediebransjen. Hans oppgave er å informere annonsører og byråer om hvordan de kan bruke programmatiske kjøp på en optimal og kreativ måte.

Shayan Kordestani  – Programmatic Advisor i Delta Projects
Shayan er en operativ rådgiver og har jobbet med programmatisk annonsering siden 2013. Han har jobbet tett med mediebyråer og annonsører og hjulpet dem bygge opp den programmatiske avdelingen sin. Han har stor interesse for datadrevet markedsføring og kommunikasjon.