Survival of the fittest: Markedsføring fra gründernes perspektiv

fre 15 september kl. 8:30

Frokostmøte med Inzpire.me, HOLD og FlowMotion. De som står bak det siste nye må være mer kreativ enn oss andre – nå vil de dele sin kunnskap med dere!

For gründerselskaper er effektiv markedsføring kritisk fra første dag – både for å få oppmerksomhet rundt ideen sin og for å skape en inntektsstrøm å vokse på.

MFO er glad i selskaper som er innovative både på strategi og markedsføring. Vi gleder oss til å introdusere tre spennende selskaper som må tenke helt nytt for å bryte gjennom i sine markeder.

Inzpire.me: Hvordan endre adferd og tankegang hos tradisjonelle annonsører

Marie Mostad og resten av teamet lanserte sin tjeneste våren 2016 med et mål om å gjøre influencer marketing mer enkelt og effektivt for annonsører. Siden den gang har over 10 000 influencere og 100 annonsører tatt plattformen i bruk, og selskapet har vokst til 10 ansatte. De er fremdeles små, men er med på å drive frem store endringer.

Hvordan jobbet de med å bli kjent i markedet og rekruttere brukere, helt uten budsjetter? Gründer Marie Mostad vil gi et innblikk i reisen så langt og dele sine innspill om hvordan man lykkes med influencer marketing.

FlowMotion: 16 millioner i omsetning uten å sende ut et eneste produkt

Tidligere profesjonell BMX-syklist Didrik Dege Dimmen og gjengen fra NTNU startet FlowMotion for å lage den beste stabilisatoren for smarttelefoner. Hør hvilke utfordringer de hadde med å lansere produkt på Kickstarter.com, selge internasjonalt fra dag én, jobbe med amerikanske byråer og ikke minst hvordan markedsføring er mye mer enn bare å selge produkter.

HOLD: Hvordan engasjere Generasjon Perfekt?

Hvordan engasjere generasjon PERFEKT? En målgruppe hvor nærmere 50% bruker adblocks, hvor linær TV og reklamepauser er utopisk og hvor de automatisk filtrer reklame? og hvordan klare dette uten å bruke en krone på markedsføring?

Det sies at man er ekspert på sin egen målgruppe, og det er noe Hold kan bekrefte. Mens gründerne fullførte masterutdanning skapte de en markedsføringsplattform som over 40% av studentene benytter seg av.