Slik når du Youtube-generasjonen og mestrer endringen i media

fre 6 mai kl.

De tradisjonelle mediekanalene blir utfordret på stadig nye fronter. Spesielt gjelder det i den yngre målgruppen. Det er lenge siden de unge begynte med AdBlock på nett og annonseblokkering sprer seg til stadig nye målgrupper. Mange unge har også erstattet radio med Spotify og Tidal.

Men, det er på TV-siden endringene ruller inn for fullt. I følge TNS Gallup har YouTube alene nesten tre ganger så høy dekning som TV2 i målgruppen 12-19 år på daglig basis.

NetFlix, HBO og YouTube har tatt store andeler av TV-tiden og det har gått ekstremt fort. Endringene gir markedsførere en stor utfordring i kommunikasjonen.

I dette foredraget får du oversikt over hva som er status hos den ynge generasjonen, og de utfordringene og mulighetene som finnes.

Du får også servert noen vellykkede caser på hvordan skape engasjement rundt en merkevare på de unges premisser.

Per Øivind Skard har hatt ulike lederroller i Edda Media og A-Pressen hvor han har jobbet med digitale flater. I 2011 tok over som administrerende direktør og ansvarlig redaktør Mediehuset Tek. I 2015 begynte Skard som kommersiell direktør i Nordic Screens.

Nordic Screens er Norges største multikanal nettverk med godt over 1 300 YouTubere. I tillegg til å jobbe med YouTube og influencere er Nordic Screens et digitalt produksjonsselskap med spesiell vekt på levende bilder. Her syr Nordic Screens sammen kommunikasjonsløsninger og jobber med kunder som Telenor, Coca Cola, Tine, Bama m.fl.