SKAM: Hvordan NRK traff ‘den umulige målgruppen’ – og resten av Norge

fre 26 august kl.

Skuespillerne gjør ikke intervjuer og NRK promoterer ikke programmet. Allikevel er dramaserien Skam vinterens og vårens fenomen og har satt seerrekord i NRKs nettspiller. Den ble lansert uten markedsføring i oktober i fjor, og på kort tid har dette blitt serien «alle» snakker om. Serien følger Noora og hennes venninnegjeng på Hartvig Nissens videregående skole i Oslo. Serien er skapt etter en omfattende research på 16 år gamle jenter, og viser seg å treffe både unge jenter og befolkningen for øvrig.

SKAM vant tre gullrutepriser under årets utdeling av Gullruten i Bergen. NRK-serien vant priser for beste TV-drama, beste nye programserie og årets nyskaping.

Redaksjonssjef for TV i NRK P3 Håkon Moslet og Prosjektleder  Marianne Furevold-Boland kommer og forteller oss om suksessen!