Reklame + underholdning = sant

fre 18 oktober kl. 8:30

Dagens gode nyhet: den moderne forbrukeren prosesserer gjerne kommersielt innhold fra merkevarer.
Dagens dårlige nyhet: de godtar ikke hvilken som helst innpakning.

Merkevarer må lage innhold som engasjerer, i de kanalene der forbrukeren allerede bruker mye tid, opparbeide både tillit og skape relevans og i stadig økende grad: vise samfunnsengasjement. Og sist men ikke minst, det må være ærlig og ekte. Klarer du denne miksen, vinner du forbrukernes gunst!

REMA 1000 er en av vinnerne som har mikset riktig!
På dette frokostmøtet skal vi få høre hvordan dagligvarekjeden treffer ulike målgrupper ved hjelp av strategiske tilpasninger av innhold basert på kanalens og målgruppens premisser.

I tillegg vil dere få et dypdykk i «Jubel» – Norges største kommersielle YouTube-kanal, hvor REMA 1000 gjennom ambassadører og egenproduserte serier formidler sine budskap på en måte som den unge og krevende målgruppen simpelthen digger! Som den første i sin bransje til å virkelig satse på YouTube sitter de på en rik erfaringsbank som de sammen med byråene TRYOpt og Splay One gleder seg til å dele med markedsførerne i Oslo!


På scenen møter du:

Tommy Majdek – Mediesjef i REMA 1000
Fra kjøpmann til mediesjef; Tommy har jobbet i REMA 1000 i snart 6 år og har i dag ansvaret for alle byråene og kanalene til REMA 1000! Tommy skal fortelle om REMA 1000’s valg av kommunikasjon, hva som er viktig for dem som dagligvare samt hva målgruppen krever av dem.

Camilla Jarnum – Rådgiver Sosiale Medier i TRYOpt
Camilla jobber som rådgiver og er ansvarlig for betalt annonsering i REMA 1000 sine sosiale medier hvor TRY også står for den totale mediemiksen! Camilla skal fortelle om REMA 1000 sine uttak i sosiale medier samt hvorfor akkurat Facebook er en spesielt viktig kanal for dagligvarekjeden.

Maren Aas Nakken – Country Manager i Splay One
SplayOne er rågode på digitalt merkevareinnhold som engasjerer målgruppen og Maren skal  fortelle om hvordan REMA 1000 fikk til nettopp dette når de sammen skapte sitt ungdomsunivers på YouTube; Jubel!