Innholdsmarkedsføring i praksis – slik jobber de store mediehusene

fre 19 februar kl.

Frokost serveres fra 07:45. Arrangementet avsluttes klokken 09.15.

Her får du vite hvordan tre ulike mediehus samarbeider med noen av sine kunder om innholdsmarkedsføring. P4, TV2 og Dagbladet presenterer hvert sitt case, og du får vite hva som fungerte bra, og hvordan du kan jobbe med innholdsmarkedsføring i samarbeid med mediene. For å få god effekt av markedsføringen, er det viktig at kunde og mediehus starter samarbeidet tidlig, gjerne allerede ved briefen. Skreddersydde konsepter er nøkkelen, slik at de er i tråd med medienes øvrige innhold og kundens budskap. På den måten oppnår man engasjement og forankring i begge organisasjoner. Disse får du høre:

P4

Twitter

Paal Tarjei Aasheim, McCann, med mer enn 25 års erfaring fra reklamebransjen som både tekstforfatter, kreativ leder og strategisk direktør. Han er imidlertid minst like kjent for sin hobby, som programleder i både NRK, TV 2 og TV3.

Er Branded Content redningen eller roten til alt ondt? Case: Grilstad på P4.

Stranda ønsket å ta markedslederansvar gjennom å få folk til å spise spekemat oftere. Kampanjen «Hverdag med en vri» ble tuftet på et utvidet mediepartnerskap hvor P4 tok begrepet «innholdsmarkedsføring» til et nytt nivå. – Samarbeidet med P4 har vært både nytenkende og medieinnovativt, og vi ser at denne formen for kommunikasjon bidrar til god vekst og verdiøkning for Stranda, sier Hilde Sorken, markedssjef i Grilstad.

Dagbladet

Jørgen Sørlie_01

Jørgen Sørlie er kommersiell leder for DagbladetTV og content marketing i Dagbladet. Sørlie har tidligere vært salgs- og markedsdirektør i Clear Channel Norway.

Dagbladet prestenterer ICA -caset – suksess med native advertising:

Hvordan hjalp to av selskapene i Aller-huset ICA med å innfri ambisiøse trafikkmål med effektiv native advertising?

ICA hadde satt seg noen spenstige mål for trafikk på egen nettside. Aller-selskapene RedInk og Dagbladet satte sammen en løsning som fungerte meget effektivt. Jørgen Sørlie gir deg innsikt i løsningen, samt tips om hvordan man kan jobbe med native advertising hos et massemedium.

TV2

Leder for TV 2 Konsept, Espen Barås Bye. Foto: Espen Solli, TV 2.

Espen Barås Bye er konsept og sponsorsjef i TV 2. Han har tidligere jobbet i OMD, som TV- og radiodirektør.

Espen Barås Bye – Presenterer 2 caser…

…hvorav alle handler om hvordan TV 2 i samarbeid med annonsører utnytter konseptene på kanalen på tvers av plattformer, internt og eksternt. Espen forteller om valgmuligheter innen sponsing, produktplassering, innholdsproduksjon og merkevareutnyttelse