Norwegian Marketing Summit 2016

tor 17 mars kl.

Les mer og meld deg på HER

NMS_2016_Banner_med_logoer_1280x536

MFO medlemmer får 700NOK i rabatt. Send en mail til info@mfo.no for å få tilsendt rabattkode.

Markedsføring og kommunikasjon er den drivende kraften til markedssuksess. Torsdag 17. mars går Norwegian Marketing Summit 2016 av stabelen i Oslo. Dagen arrangeres av Markedsføringsforeningen i Oslo, BI, Markedsforbundet og Kampanje. Vi byr på et pakket program med nasjonale og internasjonale foredragsholdere som representerer alle fagfeltene innen markedsføring og kommunikasjon. Hvis du jobber på kunde-, byråsiden eller er i en ledergruppe, er dette det viktigste arrangement for deg i 2016.

Den prestisjetunge prisen Årets Markedsfører blir delt ut på Norwegian Marketing Summit.

 

Foredragsholdere

Mark Versteegen, Director Sponsorship, Telco KPN

Go bold or go home: Sponsoring now and in the future

Mark Versteegen is named European Sponsor of the Year 2014 at the ESA AWARDS in London, Sponsor of the Year in 2014 and 2011 (SponsorRing Foundation) and recently named most Influential Sponsorship professional in the Netherlands for 2015. He is currently the Director Sponsorship at Dutch market leader Telco KPN. His objective is to turn traditional sponsorship and hospitality programs into long term strategically and fully integrated activation programs.

Hamish Taylor, Marketing Director and CEO

Master Thief: How to steal insights from other categories?

Hamish Taylor is a highly successful Marketing Director and CEO. He has been named the “Master Thief” for his ability to solve challenges by transferring ideas from one sector to another with amazing impact in the market. He has worked with and for Proctor & Gamble, British Airways, Eurostar, Microsoft, Ernst & Young, Diageo, Time Warner, Citibank and many more.

John Ekman, Chief, Conversionista!

Digitaliseringen endrer alt. Utenom din hjerne. Slik selger du på din nettside

John Ekman är grundare av Conversionista och räknas till en av världens ledande experter på ämnet. Enligt John är en ”Conversionista” någon som är galet passionerad av att förbättra konvertering och konverteringsgrad. John har lång erfarenhet av att optimera resultaten. Hans företag har gjort över 500 konvertingsoppdrag, och visar dig direkt i rummet vad du kan göra genom att visa best case studies.

Victoria Foster, Head of tw:in, trendwatching.com

4 global trends & 20 innovations to inspire action in 2016

Victoria is Head of tw:in, trendwatching.com’s global network of 3,000+ on-the-ground trend spotters. She is a regular key note speaker and academic speaker on transforming trend insights into innovations. Trendwatchings network is unique in scale and their overview of current trends and innovations are very insightful. Their insights are used in companies like: Google, H&M, Coca-Cola, Disney, Red Bull, ING, Wallmart, Vodafone, Deloitte, Volvo and many more.

Erik Eskedal, digital strateg og leder, Iteo Digital

Death of a (B2B) salesman

Erik Eskedal er digital strateg og leder av Iteo Digital. Han har 15 års erfaring fra B2B markedsføring, salg og kommunikasjon og jobber til vanlig med å rådgi små og store selskaper med hvordan de må tilpasse seg den verden vi leverer i nå. Til daglig jobber han med kunder som, Emirates, Dell, Panasonic, Onsager, Firstpoint og Euro Business School

Sigurd Grytten, partner, Zynk

 Å lede i et marked med ekstem endring

Sigurd Grytten er partner i Zynk. Han leder selskapets avdeling for samfunns- og myndighetskontakt og har ansvar for kunnskapsutvikling på dette området. Grytten bistår kunder med et bredt spekter av kommunikasjonsdisipliner, med alt fra klassisk mediehåndtering, til issues management, til politisk strategi og analyse. har utviklet strategier for flere av Norges største virksomheter både innenfor privat og offentlig sektor, og har spesiell innsikt i norsk kraftbransje igjennom arbeid for blant annet Statnett, Statkraft og Norsk Hydro. Han har også dyp kjennskap til norsk organisasjonsliv. Sigurd Grytten har vært partner i Zynk siden september 2012.

 

Sigurd Grytten kom til Zynk fra stillingen som administrerende direktør i Burson-Marsteller i Norge.

Lauga Oskarsdottir, Co-founder og CIO, United Influencers

Hvordan lykkes med B2C og B2B blogging

Lauga Oskarsdottir er opprinnelig fra Island, men oppvokst i Norge og har bakgrunn fra digital markedsføring og salg i Norge, USA og på Island. I 2014 startet hun det islandske selskapet SuitMe, som leverer size recommendation software til nettbutikker. Oskarsdottir er med-gründer og Co-founder og CIO United Influencers

Jørgine Massa Vasstrand

Hvordan lykkes med B2C og B2B blogging

Jørgine Massa Vasstrand er bare 25 år, men er blitt verdenskjent gjennom treningsvideoene hun deler på sosiale medier. Vinneren av Årets trenings og helseblogg deler hvordan hun jobber sammen med kommersielle aktører som Reebok.

Christina Parker, Country Manager, Norge, Splay

Influencer marketing på Youtube

Christina Parker Startet opp Splay Norge-kontoret 1.april 2015. Splay er gründet av Vigor Sörman i Stockholm januar 2013 og har nå kontorer i Stockholm (HQ), Helsinki, København, Oslo og München. Nettverket består av over 1000 influencers, hvor de jobber med alle de største lokalspråklige profilene i hvert land. Her er det Prebz og Dennis som er de største.

Prebz og Denniz

90 millioner treff på youtube… nough said

Prebz og Dennis  opprettet sin kanal på Halloween i 2012. De har i dag hele 170.000 abonnenter på sin kanal og totalt 90 millioner visninger på sine videoer. Disse gutta driver Norges desistert største YouTube-kanal for norske seere. Hvordan gjør de det?

Årets Markedsfører 2015

For 16 gang skal en jury finne den bedrift eller organisasjon som hadde den aller beste markedsføringen i året som gikk. Det er Markedsføringsforeningen i Oslo (MFO), Kampanje, Markedsforbundet og Handelshøyskolen BI som sammen står bak prisen. Juryen består også av daglig leder Anna Andrea Hvinden i MFO/Markedsforbundet, markedsdirektør Kathinka K. Sommerseth fra Storebrand (fjorårets vinner), byråleder Aris Theophilakis fra Futatsu Industries, adm. dir Hans-Petter Nygård-Hansen i KommFrem, byråleder Linda Kling fra McCann Oslo og journalist Hilde Nyman fra Kampanje.

Johan Svensson, forretningsutviklingssjef, Berghs School of Communications

’10 digitala insikter i en omskakad varld’

Johan Svensson er forretningsutviklingssjef på den svenske skolen Berghs School of Communications som i 2015 for fjerde gang utnevnes til verdens beste kommunikasjonsskole. Johan driver også bloggen ExploreCurate.com som fokuserer på den digitale verden og har bakgrunn som seniorkonsulent, entreprenør og ledende roller i svenske mediehus som MTG og Stampen.

 

Morten William Knudsen, høyskolelektor, BI

Vår eminerte konfransier fra BI

Marketing Summit 2015 er meget heldige som har fått Høyskolelektor og ekspertkommentator Morten William Knudsen til å guide oss gjennom dagen. Han har arbeidet 20 år ved Handelshøyskolen BI. Her har han særlig jobbet med problemstillinger knyttet til markedsføring og hvordan organisasjoner kan jobbe internt med kultur og verdier; for å bygge sterke, innovative og markedsorienterte bedrifter med særlig fokus på konkurransedyktige strategier Knudsen er en mye benyttet foredragsholder i næringslivet og kommentator i media.

Les mer og meld deg på HER