MFO Toolbox – Verktøyene som hjelper med din B2B-markedsføring

fre 30 november kl. 8:30

Dette er frokostmøtet for deg som trenger inspirasjon for å jobbe strategisk og effektiv med din B2B markedsføring. Gjennom gode caser kommer vi til å dekke temaer fra overordnet strategi og rammeverk til systematisk bruk og konkrete tips som du kan ta med deg tilbake på kontoret. Vi vil inspirere deg til å jobbe målrettet med din B2B-markedsføring som gir cash i kassa.

Vi har samlet sammen tre smarte hoder, som har knukket B2B-koden og som vil dele sin kunnskap og erfaring, slik at du også kan rocke din B2B-markedsføring. 

Gry Rohde Nordhus er nordisk ansvarlig for kommunikasjon og bærekraft i Siemens og skal fortelle mer om hvordan de jobbet strategisk med sin B2B markedsføring for å utvikle et helt nytt marked for elektriske ferger i Norge. Her snakker vi målrettet kommunikasjon, tilpasset til ulike segmenter og smart bruk av sosiale medier, myndighetskontakt og PR. Det ble en svært vellykket reise, hvor mange ulike stakeholders skulle påvirkes for å lykkes med store ambisjoner.

Om du har vært på LinkedIn så har du garantert hørt navnet Claes Reitan fra Animer. Claes startet med 42 kontakter på LinkedIn og ingen erfaring med kanalen. På under to år har Animer fått mer enn 18.000 kontakter, har solgt for flere millioner via nettverket og har skaffet noen av sine største kunder via kanalen. Som en liten oppstartsbedrift har Animer hatt en eksepsjonell utvikling ved hjelp av deres kanalspesifikke strategi. Claes vil gi sine beste tips (og hva som ikke funker), slik at du kan lykkes med LinkedIn som markedskanal.

Frokostmøtet blir ledet av markedsdirektør for møbeldesign-konsernet Flokk og styreleder i MFO, Marianne Otterdahl Møller.

Om foredragsholderne:

Marianne Otterdahl Møller er markedsdirektør i møbeldesignkonsernet Flokk. Med 8 merkevarer fordelt på 15 land har Marianne bred erfaring med både nasjonal og internasjonal B2B markedsføring. Marianne har gjennom hele karrieren jobbet i skjæringspunktet mellom teknologi, kommunikasjon og design med spesielt fokus på digital forretningsutvikling og markedsføring. Marianne er også styreleder i Markedsføringsforeningen i Oslo (MFO).

Gry Rohde Nordhus er nordisk direktør for kommunikasjon og bærekraft i et av verdens største teknologiselskap, Siemens. Hun har bred internasjonal erfaring fra ulike bransjer innen B2B-segmentet, og har i hele sin karriere vært opptatt av å utvikle kommunikasjonskonsepter og initiativ som skaper forretning. Gjennom målrettet bruk av ulike kommunikasjonskanaler har hennes team gang på gang lykkes med å skape nye forretningsmuligheter, og hun skal dele et av disse eksemplene med oss.

Claes Reitan er partner og kunderådgiver i animasjonsbedriften Animer, og har hatt en viktig rolle i den usedvanlige veksten selskapet har hatt siden oppstarten i 2016. Tidligere har Claes jobbet med salg både på telefon og i felt, men han har aldri opplevd lignende resultater etter at han utnyttet potensialet som ligger i LinkedIn. Med mer enn 18.000 kontakter på LinkedIn og en omsetning på flere millioner kroner har Claes virkelig knekt LinkedIn-koden og kommer til å dele sine beste erfaringer for å lykkes med LinkedIn som markedsføringskanal.