Utsolgt! MFO Kurs – Effektiv markedsføring på LinkedIn: Dette må du kunne i 2019

ons 3 april kl. 12:30

Effektiv markedsføring på LinkedIn: Dette må du kunne i 2019

Hva handler kurset om?

LinkedIn er verdens største profesjonelle nettverk med nå 600 millioner medlemmer. I Norge er vi 2 millioner medlemmer og vokser i snitt med 800 nye medlemmer hver dag. LinkedIn er en viktig innholdskanal der medlemmene ønsker å finne relevant informasjon og for å lære mer. Denne konsumeringen skaper også en del muligheter for norske annonsører. Hvordan kan norske bedrifter optimalisere sin tilstedeværelse gjennom B2B markedsføring?

Du vil lære mer om de siste trendene, nye verktøy og tjenester, samt få oversikt over hva som fungerer og hva som ikke fungerer.

Hvem passer kurset for?

For deg som ønsker å lære mer om annonsering på LinkedIn. Kurset tilpasses etter erfaring.

Kurset er todelt og svært praktisk og konkret lagt opp.

Første del omhandler den organiske/fortjente delen av LinkedIn, mens del to handler om LinkedIn-annonsering. Deler av dagen er foredrag, og deler av dagen foregår i workshop-form. Dermed får du både en informasjon, inspirasjon og verktøy som du får testet på konkrete problemstillinger.

Maks antall deltagere er 30 stykker, sånn at vi rekker å gi konkrete råd til alle som deltar. Selve kurset lages på basis av deltagerlisten, sånn at du får eksempler og råd basert på din bransje.

Dere må alle ta med dere følgende til kurset:

– Egen laptop
– Egen LinkedIn profil
– Admintilgang til bedriftssiden på LinkedIn (LinkedIn page)
– Admintilgang til annonsekonto, hvis bedriften din har det

 

Program: 

Kl. 12.30 – 13.15 (45 min): Innledning og foredrag. Tema som dekkes: den organiske delen av LinkedIn; bedriftssiden, ansatte, bloggfunksjonaliteten og hva som fungerer best akkurat nå. Foredraget dekker best practice, caser og eksempler.

Kl 13.15 – 13.30: Pause med lett servering

Kl. 13.30 – 14.15 ( 45 min): Innledning og foredrag. Tema som dekkes: den betalte delen av LinkedIn, formater, bruk av pixler, A-B testing og måling av resultater. Foredraget dekker best practice-caser, eksempler og gjennomgang av LinkedIns Campaign Manager.

14.15 – 14.45 (30 min): Arbeidsøkt: Alle lager LinkedIn-annonse i campaign Manager, og får tilbakemeldinger basert på det de har gjort. (Oppgavene lages ut fra deltagerlisten).

14.45 – 15.15 (30 min): Gjennomgang av annonsene dere har opprettet, læringspunkter og oppsummering.

15.15 – 15.30 Kl.  (15 min): Spørsmål, og takk for denne gang.

Det blir tid til kaffepauser innimellom.

Husk! Påmeldingen til dette kurset er bindende!