Markedsføringsloven: Do’s and Don’ts

fre 8 november kl. 8:30

Tidvis høy puls når du trykker publiser?
Synes du det er vanskelig å vite hva du kan kommunisere i sosiale medier for å være helt sikker på at du ikke bryter Markedsføringsloven?

Hvordan skal innhold i samarbeid med influencere merkes,
hvem sine bilder kan du bruke i dine sosiale medier,
og hvordan var disse konkurransereglene igjen?

Dette og mer skal du få svar på om du kommer på frokostmøte 8. november på Vika kino!
Vi ønsker å gi både små og store aktører et lynkurs i hvordan man sikrer at man holder seg godt innafor lovverket og bevarer både «rulleblad» og rennomé. Hvilke spørsmål bør man stille seg og hvilke områder skal vi trå ekstra varsomt? – vi deler både typiske fallgruver og nyttige teknikker for å unngå disse!

På scenen møter du TV2 og Forbrukertilsynet som skal dele sine tanker om dette, samt Astrid Valen-Utvik som skal sy hele frokostmøtet sammen med perspektiver fra bedrift-, influencer og forbrukersiden.

Merk: dette frokostmøtet varer 15 minutter lenger enn normalt.

Om foredragsholderne: 

Morten Grandal – Forbrukertilsynet
Forbrukertilsynet jobber for å gjøre markedene enklere og tryggere for forbrukerne. Morten jobber som advokat i Forbrukertilsynet og vil dele praktiske tips til hvordan du kan følge markedsføringsloven og dermed  unngå bøter og negativ medieomtale.

Randi Gustad – TV 2
Randi Gustad jobber som advokat i TV 2 og er involvert i den kommersielle delen av virksomheten. Randi er også tidligere håndballspiller med 50 kamper for det norske landslaget!

Astrid Valen-Utvik – Valen-Utvik
Astrid er opptatt av bedrifters hverdagskommunikasjon i sosiale medier. Hun er en tydelig stemme i fagmiljøet rundt sosiale medier, og holder workshop, foredrag og kurs, i tillegg til innholdsproduksjon for faste kunder.

PS: Har du noen problemstillinger du synes er vanskelig, og som du ønsker at vi dekker under frokostmøtet? Send oss en melding eller legg igjen en kommentar, så skal vi gjøre vårt beste for å ta det med!