Slik blir du rå på Snapchat-markedsføring

ons 7 november kl. 11:00

11.00 – 12.00: Mediekanalen Snapchat
I den første delen av kurset vil du lære om Snapchat som mediekanal. Du får en innføring i kanalens målgruppe, målgruppens brukeradferd, hvilke annonseløsninger som finnes, samt gode kampanjeeksempler fra bransjen. Basert på denne innsikten utfordrer vi deg til å starte å tenke på hvordan du kunne tatt i bruk Snapchat for din egen bedrift.

12.30 – 14.00: Snapchat Ads Manager
I andre del vil du få en gjennomgang av annonseverktøyet. Gjennom et fiktivt eksempel viser foredragsholderne hvordan du setter opp kampanjemål og annonser. Deretter blir du utfordret til å teste ut verktøyet for din egen bedrift.

14.00 – 15.00: Linse Studio
I siste halvdel får du lære om Linse Studio hvor du får testet hvordan det er å skape din egen linse/ditt eget filter for din bedrift.

Hvem passer kurset for?
Dette kurset er for deg som er litt kjent med Snapchat som markedsføringskanal, men som gjerne skulle ha lært mer.

Hva må du ha med deg?
– Laptop og lader
– Smarttelefon
– Alle deltakere må ha lastet ned Lens Studio

Om kursholdere:
Steffen Rabben har 7 års fartstid fra Google, og startet opp det norske Snapchat-kontoret høsten 2017. Per Christian Strand Teslo er Account Manager i Snapchat Norge. Han har tidligere jobbet som Merkevaresjef i Tine og Strategisk Rådgiver i Carat.

NB! Merk at påmelding til dette kurset er bindene.