Administrasjonen i MFO f.v: Elise Løining - Administrasjonssjef, Ida Cecilie Wille - Daglig Leder, Alba -Chief dog officer, Anniken Englund - Markedssjef.
Foto: Martin Rustad Johansen
Etter 7 år som Daglig Leder overlater Anna Andrea Hvinden ansvaret til Ida Cecilie Wille fra 1. oktober 2022. Ida har mer enn 20 års erfaring fra kunde- og byråsiden og har selv sittet som Markedsdirektør i flere store bedrifter som bl.a. Alliance Boots og Nille.
De siste 7 årene har MFO vært på en spennende reise og Anna Hvinden overleverer en bedrift i vekst:
Disse årene har jeg hatt gleden av å bygge opp en fantastisk bedrift. Jeg startet på denne reisen alene i administrasjonen, uten penger på bok, uten kontorer eller nettside og med et veldig klart moderniseringsbehov.I dag jobber vi i en bedrift i full vekst, som virkelig blomstrer! Vi har fullsatte arrangementer, vi har hatt lønnsom drift hvert år og bare i 2022 har vi ønsket mer enn 500 nye medlemmer velkommen.
Da jeg tok over MFO for 7 år siden hadde vi noen hundre aktive medlemmer. I dag samler vi godt over 4000 engasjerte markedsførere og andre kommersielle hoder. Jeg er så stolt av hva vi har fått til! sier Hvinden
Ida Cecilie Wille har de siste årene vært rådgiver i byråene Geelmuyden Kiese og Schjærven Reklamebyrå og vil nå utforske en tredje dimensjon; nemlig å foredle og videreutvikle markedsføring som fag, som Daglig Leder av MFO.
En digitalisert verden muliggjør å samle enda flere rundt et felles og utbredt interessefelt; nemlig kommunikasjon og markedsføring. Jeg har en sterk lidenskap for kommunikasjon og jeg ser potensiale i å øke kredibiliteten til markedsføring som mer enn kjøp og salg av annonser og plasseringer. Jeg gleder meg veldig til å ta fatt på denne oppgaven, sier Wille.
Hvinden gleder seg stort til å få Ida inn i bedriften og ser en lys fremtid i møte for foreningen.
Ida selv har store ambisjoner for foreningen. For MFO ønsker hun å utforske videre vekst og ser et potensiale i å tiltrekke enda flere medlemmer, fra hele landet.
I rollen som Daglig Leder for MFO ønsker jeg å synliggjøre foreningen enda tydeligere og å tilrettelegge for arenaer hvor markedsførere og formidlere av kommunikasjon kan møtes, og kompetanse kan deles på tvers av disipliner innenfor faget. Å sikre MFO som en pålitelig partner og formidler av kommunikasjon og markedsføring er det jeg vil bruke mest tid på, sier Wille.